Konsultacje - 5 kwietnia * Wiosenna przerwa świąteczna - 29 marca-3 kwietnia * Egzamin gimnazjalny (dodatkowy termin 4,5,6 czerwca 18 r.) - 18,19,20 kwietnia * Dzień wolny od zajęć dydaktycznych - 18,19,20 kwietnia * Dzień wolny od zajęć dydaktycznych - 30 kwietnia
11 maja klasy Ia i Ib pod opieką wychowawców p. M.Lory, p. W.Ruszkiewicz, p. M. Gołczyk i p. G. Bezy udały się na wycieczkę na Jurę Krakowsko- Częstochowską,
Wędrówkę rozpoczęliśmy od podziwiania ruin zamku w Mirowie i śniadanka na trawce. Po pieszej wędrówce między skałkami dotarliśmy do Bobolic, gdzie pod opieką przewodnika zwiedziliśmy uroczy zamek i wysłuchaliśmy legend z nim związanych. Następnie przejechaliśmy do Żarek, a tam w Muzeum Rzemiosł Dawnych poznaliśmy pracę młynarza, szewca, kołodzieja i bednarza. Po zwiedzeniu Starego Młyna udaliśmy się do Manufaktury Słodyczy, gdzie własnoręcznie wykonaliśmy kolorowe lizaki.
Wycieczka sprawiła nam wiele radości. Zmęczeni ale zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do domu.
Data publikacji: 2018-04-16 17:18:04, Autor: Olga Kipigroch
W czwartek, 12. kwietnia klasy drugie gimnazjum po raz kolejny pojechały do Muzeum Żydów Polskich POLIN.
Tym razem warsztaty były zatytułowane "Jak się pięknie różnić?". Mówiliśmy o różnicach między nami. Klasa 2a miała zajęcia z panią Maliną. Najpierw każdy przedstawił się i opowiedział krótko o sobie.
Podczas pierwszego zadania musieliśmy dobierać się w pary (lub grupy) według określonych kryteriów-np. ten sam kolor oczu, podobny wzrost czy taka sama ilość rodzeństwa. Okazało się, że parę osób nie znalazło nikogo, kto byłby do nich podobny w niektórych kategoriach.
Innym zadaniem było napisanie na kartce kilku informacji: rzeczy, które lubimy/nie lubimy; coś, w co wierzyliśmy dawniej, ale już nie wierzymy; nietypowa dla nas rzecz, którą zrobiliśmy; imię, które byśmy dla siebie wybrali oraz opis osoby, którą bylibyśmy, gdybyśmy zmienili tożsamość. Następnie podzieliliśmy się z kilkoma osobami zawartością naszej kartki. Okazało się, że z niektórymi mamy podobne upodobania, a z innymi zupełnie różne.
Naszym zadaniem była też zabawa w lustro-jedna osoba z pary wykonywała różne ruchy lub opowiadała historię, a druga starała się ją jak najdokładniej odwzorować. Kolejnym zadaniem było odegranie w grupach scenek, przydzielonych przez panią prowadzącą. Każda z nich miała na celu pokazanie nam, że bez porozumienia, szacunku i umiejętności słuchania, nie dojdziemy do porozumienia.
Na koniec po kolei powiedzieliśmy w jednym zdaniu swoje wnioski, które wyciągnęliśmy z warsztatów.
Następnie wszyscy pojechaliśmy na Stare Miasto w Warszawie. Dostaliśmy całą godzinę na zwiedzanie. Niektórzy po prostu oglądali urokliwe widoki, inni poznawali nowych ludzi, jeszcze inni zajadali się lodami. Wycieczkę wspominamy bardzo dobrze, trochę się nauczyliśmy, a także miło spędziliśmy czas w stolicy.
Autor tekstu: Olga Kipigroch
(zdjęcia wykonali uczniowie klasy 2 A gimnazjum: Olga Kipigroch., Sabina Muszyńska , Adam Hentsch, Sylwia Szwed, Daria Kaczorowska)
Data publikacji: 2018-03-22 19:07:11, Autor: Olga Kipigroch
W czwartek (15.02) klasy II gimnazjum wybrały się na wycieczkę w ramach projektu. Uczniowie odwiedzili Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Obie klasy wzięły udział w warsztatach prowadzonych przez pracowników muzeum. Klasa IIa podczas warsztatów dowiedziała się więcej o dyskryminacji i jej rodzajach. Każdy mógł się wypowiedzieć, ponieważ Pani prowadząca chętnie słuchała, co wszyscy maja do powiedzenia i od razu zyskała sympatię i zaufanie IIa.
Jednym z zadań było wypisanie grup, do których przynależymy. Padały różne propozycje-od zwyklej grupy 'społeczności Facebooka', przez drużyny sportowe, po wspólnotę Kościoła. Następnie sprawdzaliśmy, jak wiele osób czuje się przynależne do takich grup, jakie wypisaliśmy. Okazało się, ze niektórzy czuli się gorzej, kiedy byli jedynymi nienależącymi do danej zbiorowości. Uświadomiło to nam, że osoby wykluczone z jakiegoś środowiska nie czują się dobrze.
Innym zadaniem było narysowanie w grupach plakatów, które będą nawiązywać do tematu dyskryminacji. Należało także napisać kilka rad dla osoby, która jest jej świadkiem lub ofiara. Nie było to proste, ale wszyscy podołali.
Pani prowadząca dala każdemu kartkę z krótkim, jednozdaniowym opisem osoby. Trzeba było wczuć się w tę postać i zastanowić się, jak wyglądało jej życie. Następnie ustawiliśmy się w rzędzie i słuchaliśmy informacji o różnych osobach. Należało zastanowić się, czy dane zdanie dotyczy naszej postaci. Jeśli tak-przechodziliśmy krok do przodu. Na koniec zabawy okazało się, że niektórzy zaszli bardzo daleko (mogliby dalej, ale drzwi odcięły drogę), a inni stoją blisko startu. Pokazało nam to, że czasem jesteśmy dyskryminowani nawet przez rzeczy, na które nie mamy wpływu (jak np. kolor skory, zamożność rodziców czy niepełnosprawność).
Na koniec obejrzeliśmy film o tematyce szkolnej. Posłuchaliśmy wypowiedzi kilku uczniów. Mówili oni o tym, że w szkole bardzo często nauczyciele faworyzują uczniów. Po skończeniu filmu każdy z nas mógł się do niego odnieść. Wymieniliśmy się refleksjami, a także naszymi doświadczeniami.
Po warsztatach zrobiliśmy sobie pamiątkowe, klasowe zdjęcie w lustrze. Zajęcia trochę nas nauczyły i nie możemy doczekać się kolejnych spotkań w tym muzeum.
Data publikacji: 2018-03-17 20:28:28, Autor: Iwona Adamek
W środę 7 marca 2018 r. uczniowie klasy III c wzięli udział w warsztatach robienia pizzy. Dzieci wysłuchały krótkiej historii związanej z powstaniem pizzy, poznały różne jej rodzaje, dowiedziały się jakie składniki potrzebne są do stworzenia tej potrawy. Następnie nadszedł czas robienia własnej pizzy. Każdy uczeń otrzymał fartuszek, wspaniałą czapkę kucharską i tak wyposażony zajął swoje stanowisko pracy. Dzieci z zapałem przygotowywały swoje dania w grupach. Ciasto było gotowe, należało nałożyć na nie składniki według własnego uznania. Tak przygotowane pizze trafiły do pieca. Dzieci nie mogły doczekać się finału, bo w brzuszkach burczało, a pizza pachniała coraz intensywniej. Po niedługim czasie, gotowe pizze trafiły na stoły, a dzieci rozsmakowały się w przyrządzonej przez siebie potrawie.
Po pysznym posiłku na uczniów czekała niespodzianka. Pani prowadząca warsztaty wręczyła każdemu dyplom i pogratulowała samodzielnie zrobionej pizzy. Dzieci były z siebie niezmiernie dumne, zdobyły nowe, niezwykle smaczne doświadczenie.
Dziękujemy personelowi Pizzerii Fenix za serdeczne zaopiekowanie się najmłodszymi wielbicielami pizzy.
Data publikacji: 2018-03-05 19:18:29, Autor: Bożena Wieloch
„O człowieku, który heroicznie wypełniał obowiązki wobec Ojczyzny”
W związku z przypadającym 1 marca Dniem Żołnierzy Wyklętych w MBP w Radomsku odbyło się spotkanie z pisarką Małgorzatą Strękowską – Zarembą. Wzięli w nim udział uczniowie klasy VIb naszej szkoły.
Małgorzata Strękowska - Zaremba jest znaną autorką książek dla dzieci i młodzieży, licznych publikacji (bajek, wierszy, artykułów popularnonaukowych) w czasopismach dla dzieci („Miś”, „Świerszczyk”, „Płomyczek”, „Projekt Planeta”, „Bluszczyk”) oraz w podręcznikach dla przedszkoli i klas 1-5. To także współscenarzystka programu telewizyjnego dla dzieci i rodziców emitowanego w Telewizji Polskiej „Od słów do głów”. Jej książki „Leniwe literki”, „Abecelki i duch Bursztynowego Domu” znajdują się na listach lektur szkolnych.
Spotkanie z pisarką przebiegało w niezwykle miłej atmosferze, choć poruszany temat był bardzo trudny i dotyczył biografii człowieka, który żył, poświęcał się dla naszej Ojczyzny, a w końcu oddał za nią życie. Autorka w ciekawy sposób przedstawiła postać rotmistrza, począwszy o opowieści o jego dziecięcych marzeniach, rodzeństwie, surowym ojcu, konkurach do przyszłej żony, wojennych losach aż po tragiczny finał życia – zamordowanie przez władze komunistyczne.
Wszystkie te informacje można wyczytać właśnie w książce Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby „Rotmistrz Witold Pilecki”. Jej bohaterami są Tolek i Tosia, którzy postanawiają zapoznać zuchów z losami patrona ich szkoły. Czy im się to udało? Dowiecie się po przeczytaniu tej wartościowej pozycji. Zachęcamy!
Data publikacji: 2017-10-08 21:24:30, Autor: Marek Biesiada
5 października klasy IV a i IV c wraz z wychowawcami p. Markiem Biesiadą i p. Małgorzatą Kaczmarczyk oraz panią Katarzyną Bajon i panią Marzeną Malicką wybrali się na wycieczkę do Wrocławia. Moc wrażeń dostarczyła zwiedzanie Afrykarium w Ogrodzie Zoologicznym. Następnym punktem programu był spacer po Hydropolis - Centrum nauki i wiedzy o wodzie. Na koniec wycieczki uczniowie mieli posiłek w restauracji Mc Donald.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 26 sierpnia 2015 r.
w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach
Uczniowie klas pierwszych, drugich i trzecich gimnazjum została stworzona dla was strona internetowa z testami z historii, na której możecie ćwiczyć swoje umiejętności, a także sprawdzić jakiej wiedzy jeszcze wam brakuje do zaliczenia sprawdzianów z historii. Kliknij na ten link TESTY Z HISTORII