Czytanie i Kodowanie


Październik jest obchodzony jako Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych. W naszej szkole święto zostało połączone z Europejskim Tygodniem Kodowania Code Week.
Programowanie to szereg uniwersalnych zasad i reguł. Pierwszym etapem poznania ich są gry i zabawy „bez komputera” (#offline). Nauczyciele bibliotekarze czytali uczniom klas 0-III baśnie: „Czerwony Kapturek”, „Kot w butach”, „Jaś i Małgosia”. Następnie przeprowadzili dyktanda graficzne polegające na odszyfrowaniu kodów, dzięki czemu powstały piękne rysunki związane z czytanymi tekstami. Dzieci poznały również wymagającą logicznego myślenia grę Sudoku z bajkowymi postaciami zamiast cyfr. Ćwiczyły pamięć i spostrzegawczość grając w bajkowe Memory. Tworzyły i odczytywały informacje zakodowane za pomocą symboli graficznych, na podstawie których poruszał się bohater po bajkowym świecie ukrytym na macie do kodowania.
Przedszkolaki i pierwszaki samodzielnie projektowały barwne tory dla robotów, a te w nagrodę za dobrze wykonane polecenie rozbłyskiwały światłem zgodnym z kolorem ścieżki. Zadaniem starszych dzieci było zaprogramowanie tras dla Ozobotów, które wcieliły się w postaci Czerwonego Kapturka, Jasia i Małgosi oraz Kota w butach. Tor zbudowany za pomocą puzzli musiał przebiegać zgodnie z wydarzeniami bajki. Dzieci wspaniale poradziły sobie ze wszystkimi zagadnieniami i kreatywnie rozwiązały przygotowane przez nauczycieli zadania.
Zapraszamy do lektury pozostałych wpisów o spotkaniach naszych uczniów z robotami, wydarzeniach zorganizowanych w ramach Code Week oraz galerii zdjęć.

 


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Content | Menu | Access panel