Kodowanie na dywanie, czyli programowanie z najmłodszymi


Jednym z priorytetów reformy edukacji jest nauka programowania już na etapie nauczania wczesnoszkolnego. Podstawa programowa kładzie szczególny nacisk na stwarzanie uczniom warunków do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metod i technik mających podstawy w informatyce.

Kodowanie na dywanie – to zajęcia kierowane do uczniów klas 1-3. Dzięki zadaniom z kodowania nauka informatyki staje się prosta, kolorowa i interesująca, poznawana w zabawie. Uczniowie projektują na macie trasy przejścia, drogi dojścia do celu, układają różne przedmioty wg instrukcji literowo – cyfrowych.

Największym odkryciem i zarazem wspaniałym budulcem są jednorazowe kolorowe kubeczki w10 kolorach. Kubeczki są doskonałym przyborem wykorzystywanym do budowania piramid wg wzoru oraz do budowania zgodnie z podanym kodem. Dzięki zabawom z kodowania najmłodsi uczniowie rozwijają kreatywne i logiczne myślenie, ćwiczą samodzielność, poszerzają wyobraźnię, przygotowują się do nauki programowania. A potem już tylko jeden krok do prostej aplikacji do tworzenia gier, jak na przykład Scratch czy Baltie i wspólne uczenie się prostych algorytmów.

Do nauki programowania nie trzeba mieć samych piątek z matematyki. Tutaj liczy się przede wszystkim umiejętność logicznego myślenia i samodzielnego rozwiązywania problemów. Liczymy na to, że w naszej szkole pojawią się roboty, które odkryją przed nami tajniki programowania, tym razem nie „offlinowego”.

Anna Nowicka-Grzęda


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Content | Menu | Access panel